Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Gmina Pęczniew
Menu góra
Strona startowa Urząd Gminy Organizacja Urzędu Gminy Renata Nowak – Inspektor ds. wymiaru podatków i opłat ¾ etatu
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Renata Nowak – Inspektor ds. wymiaru podatków i opłat ¾ etatu, bieżące, menu 43 - BIP - Gmina Pęczniew”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Renata Nowak – Inspektor ds. wymiaru podatków i opłat ¾ etatu

Renata Nowak – Inspektor ds. wymiaru podatków i opłat ¾ etatu

Renata Nowak – Inspektor ds. wymiaru podatków i opłat ¾ etatu tel. 43 678 89 87

Zakres obowiązków:

1) Wnioskowanie w sprawach ustalania wysokości podatków i opłat:
a) przygotowanie projektów uchwał w sprawach:
- określenia wysokości rocznych stawek podatku od nieruchomości;
- określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych;
- obniżenia ceny skupu żyta przyjmowanej jako podstawa obliczenia podatku rolnego na obszarze gminy Pęczniew;
- obniżenia ceny sprzedaży drewna do celów podatku leśnego;
- ustalenia wysokości stawek podatku od posiadania psów, termin jego płatności i sposobu poboru;
- określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji.
2) Dokonywanie wymiaru podatku rolnego, podatku od nieruchomości, podatku leśnego, od środków transportowych i posiadania psów:
a) bieżąca aktualizacja powierzchni gospodarstw rolnych i od nieruchomości oraz zmian właścicieli gruntów;
b) wydawanie decyzji administracyjnych.
3) Prowadzenie pełnej dokumentacji w sprawach związanych ze stosowaniem ulg w sprawie podatków:
a) badanie stanu majątkowego podatników, którym mają być zastosowane ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych;
b) wydawanie decyzji administracyjnych;
c) prowadzenie rejestru podań w sprawach umorzenia, zwolnienia z poboru podatku, odroczenia terminu płatności podatku, rozkładania na raty podatku.
4) Prowadzenie pełnej dokumentacji w zakresie pozostałych ulg podatkowych (z tytułu nabycia gruntów, inwestycyjnych, żołnierskich i umorzeń z urzędu).
5) Sporządzanie wniosków o przyznanie części subwencji rekompensującej – utracone dochody z tytułu ustawowych ulg i zwolnień określonych w ustawie o podatku rolnym i ustawie o lasach.
6) Sporządzanie sprawozdań podatkowych.
7) Przygotowywanie zaświadczeń o wielkości posiadanego gospodarstwa, o stanie majątkowym oraz w sprawach wysokości opłaconych składek na ubezpieczenie społeczne rolników.
8) Prowadzenie kontroli podatkowej w zakresie określonym odrębnymi przepisami.
9) Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach dotyczących zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
10) Współdziałanie z komórką księgowości podatkowej.

Metryka

sporządzono
2024-01-10 przez Augustyniak Tomasz
udostępniono
2024-01-10 08:45 przez Augustyniak Tomasz
zmodyfikowano
2024-01-10 08:46 przez Augustyniak Tomasz
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
133
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.